B041341B04 |
TEA i Síndrome d'Asperger. Estratègies a l'aula. Nivell 2 |
2016-2017 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
27/1/2017 - 17/2/2017 (15 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
ESC Quatre Vents |
|
av. Pirineus, 19 (Manlleu)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 31/12/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller adreçats als mestres que atenen nens i nenes amb Síndrome d'Asperger, amb l'objectiu de facilitar eines, pautes i estratègies per atendre millor i ajudar a la detecció d'alumnes amb aquest trastorn.
|
| |
Objectius |
- Proporcionar coneixement de les característiques del trastorn de l'aspectre autista als mestre per entendre millor als seus alumnes.
- Ajudar a la detecció d'alumnes amb aquest trastorn
- Facilitar eines, pautes i estratègies als mestres que treballen amb infants i/o adolescents amb la Síndrome d'Asperger i TEA.
- Donar un espai de contacte entre mestres i professionals.
- Compartir experiències amb altres mestres.
|
| |
Continguts |
- Psicoeducació del Trastorn de l'Espectre Autista i la Síndrome d'Asperger
- Estratègies I: suports visuals, anticipació, atenció i funcions executives.
- Estratègies II: Conductes disruptives i altres
- Estratègies III: Resolució de conflictes i integració al grup
- Cas pràctic a resoldre. Creació d'adaptacions a les àrees treballades.
|
| |
Observacions |
Tenen prioritat els mestres que atenguin a alumnes amb Síndrome d'Asperger.
|
| |
Formador/a |
Cristina Bonfill
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
27/01/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 2 |
divendres |
03/02/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 3 |
divendres |
10/02/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 4 |
divendres |
17/02/2017 |
1730 |
2000 |
|
| |